Principalii factori de care depinde succesul în afaceri

Principalii factori de care depinde succesul în afaceri

Care este principalul factor de reușită în afaceri?

Nu mai este o noutate faptul că aproximativ 99% dintre start-up-uri nu reușesc să supraviețuiască în primii zece ani de activitate, iar motivul principal al acestei rate ridicate de eșec este că majoritatea antreprenorilor încep o afacere nepregătiți și cu o atitudine greșită.

În continuare vă prezentăm principalii factori ce vă pot influența afacerea:

1. Gradul de motivare

Sunt persoane care simt nevoia unei schimbări, care doresc să părăsească o activitate monotonă, de rutină. Iniţierea unei afaceri reprezintă o ocazie pentru a împlini această satisfacţie. Pe lângă ieşirea din rutină, independenţa (autonomia), libertatea de decizie şi acţiune, autorealizarea, posibilitatea unui câştig nelimitat sau aplicarea cunoştinţelor şi abilităţilor proprii pot fi motive la fel de puternice în determinarea reușitei în afaceri. La urma urmei, „cine nu riscă nu câştigă”.

2. Atitudinea corectă

Modul de gândire este fundamentul fiecărei afaceri de succes și motivul este pentru că percepția dvs. determină modul în care faceți afaceri. Modul de gândire determină misiunea dvs. de afaceri, viziunea, cultura afacerii dvs. și etica profesională. Majoritatea oamenilor încep o afacere deoarece cred că a construi o afacere este cea mai rapidă cale de a face bani și de a se îmbogăți. Unii încep o afacere pentru că doresc să fie propriul lor șef și fac lucrurile în felul lor; în timp ce alții încep o afacere doar pentru a-și plăti un salariu decent lunar. În timp ce a câștiga bani din afacerea dvs. nu este o idee proastă, nu trebuie să uitați niciodată că obiectivul dvs. principal trebuie să fie acela de a oferi valoare și de a avea grijă de clienți.

3. Capacitatea de a face ceea ce trebuie

Următorul factor de succes este existența unei idei bune de afaceri. Acesta este un factor esențial și evident în secretele de succes ale fiecărei afaceri, deoarece o idee mare se traduce într-un produs/serviciu important. Dar ideea dvs. de afaceri nu trebuie să fie ceva foarte special pentru a avea succes. Poate fi fie un produs sau serviciu nou, fie o oportunitate care există, dar trebuie îmbunătățită. Cu toate acestea, cel mai important factor de succes este că ideea dvs. trebuie să aibă în cele din urmă cerere. Trebuie fie să rezolve o problemă, fie să fie satisfăcută o nevoie; acest lucru, la rândul său, va crea o piață.

4. Capitalul (sursele de finanțare)

Unii experți spun că afacerile online nu au nevoie de capital pentru a rezista. Cu toate acestea, adevărul este că capitalul este crucial pentru succesul și supraviețuirea tuturor tipurilor de afaceri. Dar un punct critic pe care vrem să îl subliniem este faptul că finanțarea nu este cel mai important factor pentru construirea unei afaceri de succes. Motivul pentru această afirmație este faptul că au existat întreprinderi cu lichiditate excesivă, dar care au eșuat. Deci nu este vorba doar de a avea banii, ci de a ști cum să folosiți banii și de a avea oamenii potriviți să vă execute planurile.

5. Abilitatea de a forma o echipă puternică

Puteți deveni un antreprenor sau intraprenor de succes, dar pentru a fi un proprietar al unei afaceri de succes, aveți nevoie de o echipă. Nu vorbim despre personalul sau angajații obișnuiți, ci despre asamblarea unei echipe de afaceri care oferă direcția strategică și executarea planurilor. Fiecare membru al echipei dvs. trebuie să fie competent, testat și dovedit în diferitele domenii. Pentru a obține cel mai bun rezultat, este recomandabil să vă împărțiți echipa în două:

  • echipa internă, care ar trebui să cuprindă indivizi care realizează operațiunile zilnice ale afacerii dvs. Acestea includ contabilul dvs., managerul de operațiuni, echipa de dezvoltare a produsului etc.
  • echipa externă, poate să nu existe în cadrul afacerii, dar aceasta oferă servicii profesionale strategice și sfaturi de care aveți nevoie pentru a vă dezvolta afacerea. Facem referire la un consultant, mentor, avocat sau bancher, strateg de taxare, etc.

6. Iscusința de a alegere momentul potrivit

Nimic nu omoară o afacere mai rapid decât luarea de decizii iraționale, asumând riscuri inutile sau făcând mișcări de afaceri nepotrivite. Pentru a atinge punctul culminant al succesului în afaceri, trebuie să aveți un plan strategic și o echipă pentru a executa un astfel de plan. Dar, cel mai important, trebuie să executați un astfel de plan la momentul potrivit. Am văzut întreprinderi cu potențial eșuează doar pentru că și-au anunțat inovarea prea devreme; prin urmare, trezind atenția concurenței.

7. Cunoașterea pieței

Delimitați-vă foarte clar piața țintă în așa fel încât să o puteți deservi având în vedere resursele pe care le dețineți. Foarte multe companii greșesc în această etapă pentru că încearcă să se extindă pe prea multe piețe și își pierd focusul. Odată stabilit grupul țintă asigurați-vă căa dețineți cât mai multe informații despre acesta. Care sunt nevoile specifice ale potențialilor cumpărători? În ce măsură sunt acoperite aceste nevoi? Care sunt caracteristicile socio-demografice ale grupului țintă? Există o anumită sezonalitate a achizițiilor? Cine sunt factorii de decizie în achiziția produselor / serviciilor? Unde este localizat grupul țintă și cum puteți accesa la el?

8. Cunoașterea concurenței

Concurenţii dumneavoastră v-au precedat pe piaţă. Şi-au stabilit o poziţie, canalele de distribuţie, expunerea pe piaţă şi o bază de clienţi. Succesul afacerii depinde de abilitatea companiei pe care o conduceţi de a obţine o parte din cota de piaţă a concurenţei sau de a se adresa unui segment din piaţă care nu este acoperit în momentul de faţă. Concurenţa “tradiţională” (directă) este cea cu care luptăm pentru acelaşi segment de piaţă, asigurând satisfacţie pe acelaşi set de nevoi ca şi noi. Concurenței trebuie să îi alocăm resurse importante de timp, mai ales la început, pentru studiu şi analiză. Competiţia apare zilnic, indiferent de tipul de afaceri în care sunteţi implicat.

9. Adaptabilitatea

O afacere de succes se datorează capacității sale de adaptare la schimbări. Lumea afacerilor este plină de evenimente neașteptate și surprize. Cu alte cuvinte, nu este niciodată statică și este imprevizibilă. Adaptabilitatea vă permite să răspundeți la circumstanțe și să rămâneți competitivi. Îți păstrează afacerea într-o stare lichidă, făcând astfel posibil ca afacerea ta să se adapteze la orice situație.

10. Agilitatea de a dezvolta un networking puternic

În cursul construirii afacerii dvs., trebuie să vă construiți și rețeaua de afaceri. Unii o numesc rețea de afaceri, în timp ce alții o numesc alianță strategică sau o conexiune politică, dar este cert că este foarte important să construim o astfel de rețea. Majoritatea întreprinzătorilor cunosc puterea rețelelor interne. Este treaba ta ca antreprenor să consolidezi relațiile cu colegii, mentorii și alți actori cheie ai afacerii. Rețelele interioare oferă direcții, sprijin și un număr tot mai mare de persoane care să ajute.

11. Integritatea

Unul dintre criteriile nespuse dar importante pentru construirea unei afaceri de succes este integritatea. Fiind cinstit și deschis față de afacerea dvs. vă ajută compania să crească și să vă dezvolte individualitatea. Trebuie să fii cinstit cu angajații, clienții, furnizorii, asociații, investitorii etc.

12. Nivelul de competență

Dintre factorii de succes de afaceri enumerați aici, competența este cea mai importantă. De ce? Motivul este că, fără competență, toți ceilalți factori sunt nuli și irelevanți. Chiar și cu tot capitalul, ideile și clienții din lume, dacă nu sunteți suficient de competent pentru a le gestiona, le veți pierde în timp. Ce este competența? În termeni simpli, competența este o combinație de cunoștințe despre afaceri, o înțelegere aprofundată a industriei sau sectorului și o experiență construită de-a lungul anilor. Competența este factorul cheie pe care îl au investitorii înainte de a decide dacă să investească într-o companie sau nu.

Câteva cuvinte despre șansă și noroc

Privind atent istoria succesului sau eșecului multor companii, ne putem da seama că și norocul își are propriul rol. Toți ceilalți factori amintiți anterior pot fi influențați, îmbunătățiți, schimbați sau orientați într-o direcție sau alta, norocul este însa imprevizibil. Foarte mulți întreprinzători de succes spun că au avut de înfruntat loviturile neșansei sau ale ghinionului. Dar toți sunt de părere că ghinionul poate fi înfrânt prin perseverență și multă muncă. Pe de altă parte însă, oricât de mult noroc ați avea, tot va trebui să munciți din greu pentru a construi o afacere de succes pe termen lung.

Pentru multe informații, consultați și „Ghidul Antreprenorului„:

Share this Post