Strategii de motivare a angajaților

Strategii de motivare a angajaților

O analiză simplă a costului privind fluctuația de personal ne arată că aceasta reprezintă un triplu cost: costul cu procesul recrutării și selecției, costul în directă legătură cu scăderea productivității și costul cu pregătirea și integrarea angajatului nou.  Cum te menții competitiv în aceste condiții? Cum îți motivezi angajații

Read More

Motivarea angajaților – între mit și realitate

Motivarea angajaților – între mit și realitate

“Motivarea este arta de a face oamenii să facă ceea vrei tu, pentru că ei doresc să o facă.” – Dwight Eisenhower Dincolo însă de numeroasele citate și proverbe, motivația este unul dintre cele mai importante aspecte atunci când vine vorba despre viața profesională a fiecăruia dintre noi, iar

Read More

Fețe, fețe … sau emoții necenzurate?

Fețe, fețe … sau emoții necenzurate?

Fața este cel mai bun indicator al emoțiilor unei persoane. Cu toate acestea, este adesea trecută cu vederea. Fie că este vorba de o întâlnire de afaceri, o negociere, un interviu, o ședință, ne “lovim” de multe ori de fețe pe care nu știm să le “traducem” sau le

Read More

Tehnici simple și eficiente de persuasiune

Tehnici simple și eficiente de persuasiune

Așa cum am reținut din articolul comunicării eficiente, oamenii ar trebui să comunice mai mult, nu doar să vorbească între ei. Unii încearcă, alții reușesc chiar să-și impună punctul de vedere, o parte reușesc să domine prin cuvinte. Cine sau ce face diferența?  Evident că “secretul” constă  în simplitatea exprimării și

Read More

Brigata celor 7 magnifici ai comunicării eficiente – C⁷

Brigata celor 7 magnifici ai comunicării eficiente – C⁷

“Cea mai mare problemă în comunicare este iluzia că ar fi avut loc”, spunea G Bernard Shaw. Și câtă dreptate avea! Când ți s-a întâmplat ultima oară să ai o discuție, fie personală, fie în scop profesional, și să fii ferm convins că toată lumea a înțeles ce a

Read More

Mitul celor 5 întrebări

Mitul celor 5 întrebări

Cu siguranță că mulți dintre voi ați participat, măcar o dată în viață, la un interviu de angajare. Dacă și tu ai avut „norocul” să fii invitat recent la o astfel de „provocare”, poate ai rămas surprins de anumite întrebări, fie pe motiv că ți s-au părut perimate, fie

Read More

Strategia de Branding de Angajator în 5 pași

Strategia de Branding de Angajator în 5 pași

Conceptul de „brand de angajator” nu este unul nou. A fost introdus în literatura de specialitate în anii ’90, atunci când specialiștii în marketing din Marea Britanie au identificat fenomenul și l-au definit drept ansamblul de beneficii economice, funcționale și psihologice pe care un angajat le poate obține de

Read More

Dezvoltarea carierei prin metoda IKIGAI

Dezvoltarea carierei prin metoda IKIGAI

IKIGAI (IKI = viaţă, GAI = valoare / preţ) este un concept japonez, care atribuie un sens valorii în viața pe care o trăim zi de zi și care s-ar traduce prin ”fericirea de a fi mereu ocupat”.  Cu alte cuvinte, IKIGAI este un model care te ajută să-ţi redescoperi

Read More