Strategia de Branding de Angajator în 5 pași

Strategia de Branding de Angajator în 5 pași

Conceptul de „brand de angajator” nu este unul nou. A fost introdus în literatura de specialitate în anii ’90, atunci când specialiștii în marketing din Marea Britanie au identificat fenomenul și l-au definit drept ansamblul de beneficii economice, funcționale și psihologice pe care un angajat le poate obține de la angajator, elemente ce devin un factor esențial de diferențiere a companiei. În acest sens, rolul brandului de angajator nu constă doar în crearea unei imagini favorabile pe piața forței de muncă, ci și în înțelegerea motivațiilor angajaților sau a potențialilor angajați.

Dar, ce este strategia de branding a angajatorilor?

În primul rând este o componentă-cheie a fiecărei strategii de succes a achiziției de talente. Având un brand clar definit de Angajator vă poate ajuta să găsiți candidații potriviți, să îi atrageți și să îi angajați.

În această lume a “Războiului pentru Talent”, o strategie de “Brand de Angajator” bine pusă la punct poate fi un avantaj competitiv uriaș care te diferențiază de concurență.

Brandul de Angajator este ceea ce angajații, actuali și/sau potențiali, gândesc despre o organizație (companie), în calitate de angajator. Este percepția lor asupra modului în care o organizație (companie) își tratează angajații și candidații, precum și gradul de valorizare al resursei umane.

Planificarea, dezvoltarea și implementarea strategiei de branding a angajatorilor nu este o sarcină ușoară. Prin urmare, noi am stabilit și definit 5 pași pe care ar trebui să îi străbată orice Angajator atunci când dorește să-și construiască un brand puternic de angajator sau să și-l consolideze pe cel actual.

Scrie-ne la:  contact@conceptahr.ro să afli cum te putem ajuta cu brandul de angajator sau cere o ofertă personalizată.

Primul pas – Definirea obiectivelor 

Gândiți-vă la ceea ce doriți să realizați cu strategia dvs. de branding de angajator. Unele dintre scopurile obișnuite ale Branding-ului de Angajator includ:

● obținerea unui număr mai mare de aplicanți;

● procurarea unui număr crescut de candidați ideali;

● creșterea angajamentului online;

● creșterea gradului de recunoaștere ca Angajator;

● creșterea gradului de dezirabilitate;

● obținerea unui număr cât mai mare de candidați de pe rețelele sociale;

● îmbunătățirea ratei de recomandări;

● creșterea nivelului de acceptare a ofertei de angajare.

Pasul 2 –  Identificarea profilului de candidat dorit (ideal)

Definirea profilului candidatului ideal este un pas crucial. Fără a ști cine este candidatul perfect, nu vei putea trimite mesaje direcționate către candidații pe care dorești să îi atragi în organizație (companie).

Aici este propunerea noastră pentru identificarea profilului ideal de angajat:

Pasul 3 – Definirea propunerii de valoare a angajatului (oferta de valoare)

Știți de ce v-au ales actualii angajați? Aveți idee de ce stau? Bănuiți ce le place cel mai mult la organizația (compania) d-voastră? Acestea sunt întrebări la care trebuie să găsiți răspunsuri cât mai precise și detaliate pentru a stabili o strategie de succes. 

Răspunsurile la aceste întrebări explică cel mai bine propunerea dvs. privind valoarea angajaților. EVP-ul dvs (Employee Value Proposition) este mesajul pe care îl veți adresa candidaților. Brandul de Angajator se construiește uneori asemenea unui puzzle în mintea candidaţilor şi piese importante şi esenţiale pot lipsi dacă mesajele nu au continuitate şi structură. 

Acestea sunt principalele 5 categorii ale fiecărei propuneri de valoare a angajaților:

Pasul 4 – Identificarea canalelor pentru promovarea Brandului dvs. de angajator

Există aproximativ 10 puncte de contact cu candidații înainte de a se angaja. Ele sunt puncte ale călătoriei candidatului. Multe dintre aceste puncte de contact reprezintă, de asemenea, canale pentru promovarea brandului dvs. de angajator.

Acestea sunt doar câteva dintre canalele prin intermediul cărora vă puteți promova brandul dvs. de angajator:

Pasul 5: Măsurarea succesul Brand-ului de angajator

HR Analytics și măsurarea celor mai importante valori de recrutare și angajare a devenit unul dintre principalele obiective pentru profesioniștii în resurse umane. Pe baza obiectivelor pe care le-ați creat în primul pas, trebuie să măsurați succesul strategiei dvs. de branding pentru angajatori.

Recrutarea bazată pe date, cu toate acestea, este imposibilă fără instrumentele corecte de recrutare! Astăzi, există multe soluții și tehnologii de HR care ajută profesioniștii în resurse umane să-și perfecționeze strategiile de branding de angajator. 

Țineți minte însă că, fiecare afacere în parte este unică. Aveți la dispoziție multe produse diferite, astfel încât să puteți alege opțiunile care se potrivesc cel mai bine cu amestecul unic de persoane din organizația / compania dumneavoastră. Faceți o listă cu ceea ce doriți să aflați și apoi investiți în software-ul care vă va oferi o perspectivă corectă a ceea ce aveți nevoie.

Dacă sunteți interesți să aflați mai multe, programați o discuție sau o întâlnire cu experții noștri în resurse umane!

Surse foto: unsplash, pixabay, pexel, freestocks.

Share this Post