Strategii de motivare a angajaților

Strategii de motivare a angajaților

O analiză simplă a costului privind fluctuația de personal ne arată că aceasta reprezintă un triplu cost: costul cu procesul recrutării și selecției, costul în directă legătură cu scăderea productivității și costul cu pregătirea și integrarea angajatului nou. 


Cum te menții competitiv în aceste condiții? Cum îți motivezi angajații pentru a rămâne și pentru a fi productivi?

Motivarea angajaților trebuie să fie corelată cu atingerea unor obiective clare, pentru a stabili direcția în care aceștia trebuie să se îndrepte. Însă modul în care aceștia sunt motivați ține de strategia fiecărei organizații (companii) în parte, și poate să includă atât stimuli financiari, cât și recompense emoționale. 

Când vorbim despre motivații financiare, înseamnă că angajatorul cheltuie bani pe o recompensă directă sau angajatul primește un fel de recompensă monetară. Recompensele financiare sunt motivații pe termen scurt pentru angajați și sunt uitate mai târziu, de-a lungul carierei lor.

Spre deosebire de motivarea financiară, factorii non-financiari sunt mai des întâlniți și pot scoate în evidență creativitatea managerilor. Această metodă necesită mai mult timp și efort din partea managerului, dar are efecte de durată. Noi am adunat câteva exemple de metode non-financiare, pe care le-am fragmentat în 3 categorii. 

Mai jos regăsești o listă cu propunerile noastre de strategii inedite de motivare non-financiară, pe care le poți implementa cu ușurință și rapiditate, le poți personaliza conform specificului afacerii și biroului tău, pentru ca angajații să se simtă implicați și apreciați, iar rezultatele lor să crească productivitatea business-ului tău.

  • Oferă-le angajaților tăi o “schimbare de peisaj”, fie că redecorezi spațiul de lucru, fie că personalizezi fiecare birou în parte, fie că organizezi o zi de muncă într-un alt spațiu, altă locație, etc.
  • Stabilește următoarea ședință de informare săptămânală / lunară în pauza de masă și invită echipa la un restaurant. La fel poți proceda și în cazul discuțiilor de tip „brainstorming”.
  • Ocazional, servește cafeaua cu angajații /colegii / subalternii tăi și povestiți despre hobby-uri, activități și intere extra job. Vei afla multe lucruri care te vor ajuta să-i înțelegi mai bine pe viitor.
  • Fixează o zi de muncă pe lună în care angajații să poată munci de acasă – “work from home”. Vei fi surprins cât de satisfăcuți vor fi.
  • Organizează pentru echipa ta o zi de activități recreative: yoga, dans, etc. Aceste activități de grup vor ajuta la coeziunea echipei.
  • Desemnează în fiecare lună sau săptămână un “responsabil cu buna dispoziție”. Acesta va avea rolul de a găsi metode inedite de a aduce zâmbetul pe buzele colegilor săi. Pe lângă scopul terapeutic, această acțiune va determina și creșterea productivității muncii.
  • Introdu în programul anual al companiei o zi “Cu familia la birou”, “O zi de voluntariat”, “O zi muzicală”, „Casual Friday”, etc

Scrie-ne la:  contact@conceptahr.ro să afli cum te putem ajuta cu motivarea angajaților din organizația ta sau cere o ofertă.

Surse foto: unsplash, pixabay, pexel, freestocks.

Share this Post